ארבעת האלמנטים בראייה רפלקסולוגית

חלק מהאבחון הרפלקסולוגי כולל הסתכלות על האלמנטים השונים בכפות הרגליים. האלמנטים מחולקים לאדמה, מים, אש ואוויר. לכל אדם יש כפות רגליים שונות ושליטה של אלמנטים שונים על חייו. לכל אלמנט דומיננטי או שלא דומיננטי יש משמעות באבחון הרפלקסולוגי.

 

אלמנט האדמה

אלמנט האדמה בכף הרגל נמצא באזור העקב, החלק הקשה בכף הרגל. האדמה תדבר על בסיס האדם, יציבות החיים, כלכלת האדם, איטיות, מקובעות, חוסר תנועתיות. מבנה הגוף של טיפוס אדמה יהיה מרובע, גוף רחב ויציב.

אדם שאלמנט האדמה דומיננטי אצלו יהיה אדם שאוהב את הבית, אנשי האדמה הם אנשי עבודה שיחפשו יציבות בחיים ומשפחה. לא אתפלא אם אמצא עובדי כפיים שהאלמנט האדמה דומיננטי אצלם.

ברמה הפיזית האיברים שישויכו לאלמנט זה הם העצמות, מפרקים, אזור האגן והרגליים. חוסר איזון באלמנט האדמה ברמה הפיזית יראה על חולשת עצמות, מפרקים.

ברמה הנפשית אלמנט האדמה ידבר על שינויים קיומיים של החיים כמו: עבודה, מעבר ארץ, כלכלה, נישואין, גירושים, מעברי דירה, מוות. חוסר איזון באלמנט האדמה ידבר איתנו על פחדים, חוסר יציבות, חרדות, קיבעון מחשבתי ופחד לצאת מאזור הנוחות.

כל שינוי בחיים עלול להשפיע על כפות הרגליים ובהתאם לכך זה ישתקף בטיפול רפלקסולוגי. כחלק מהטיפול הרפלקסולוגי מאבחנים פלישות אלמנטים.

אתן דוגמה, כאשר אראה פלישת אלמנט אדמה באזור העורף זה יוכל להראות לי על בעיה צווארית, קושי תנועתי באזור. ברמה הנפשית זו יתן לי אינדיקציה לדברים רבים היושבים עליו, בעיקר עומס של סטרס ולחץ.

מקצועות מומלצים לאנשי האדמה: חקלאות, עבודות כפיים, טכנאים, בניין, הנדסה, טבחות ,קונדיטוריה.

קריסטלים שיכולים לעזור לאיזון אלמנט האדמה יהיו קריסטלים חומים ושחורים כמו: טורמלין שחור , גארנט ספסרטייט, ג’ספר סנסט חום.

 

אלמנט המים

אלמנט המים נמצא באזור מכרז כף הרגל, החלק הרך ביותר של כף הרגל. המים ידברו על עולם הרגש של האדם, הנוזלים בגוף, זרימת החיים. מבנה הגוף של טיפוס מים יהיה עגלגל, מלא. אדם שאלמנט המים דומיננטי אצלו יהיה אדם מאוד רגשי, אנשי המים הם אנשים שיחפשו יציבות רגשית בחיים.

אלמנט המים הוא אלמנט משתנה, אנשי המים יכולים להתאים את עצמם למצבים שונים. אם תחשבו על מים, המים יכולים להיות רגועים, סוערים, סוחפים, עוצמתיים, שפל, גהות, ביצה (עימדון של מים).

 ברמה הפיזית האיברים שישויכו לאלמנט זה הם איברי מערכת העיכול, מערכת השתן, הכבד וכיס המרה. חוסר איזון באלמנט המים ברמה הפיזית יראה על בעיות שונות במערכת העיכול כמו שלשולים, עצירות. במערכת השתן יכול לבוא לידי ביטוי כדלקות שתן חוזרות, אבנים בכליות ועוד.

ברמה הנפשית אלמנט המים מדבר על הרגש, אנשים שמודעים לרגישות שלהם, מכילים אנשים אחרים. חוסר איזון באלמנט המים ידבר איתנו על דיכאון, מניה דיפרסיה (פעם גהות ופעם שפל), פחדים, חרדות. כל שינוי רגשי עלול להשפיע על כפות הרגליים ובהתאם לכך זה ישתקף בטיפול רפלקסולוגי. כאשר אחפש חוסר איזון של המים אני אמצא המון נפיחות באזורים שונים בכפות הרגליים.

 אתן דוגמה: כאשר אראה פלישת אלמנט מים לאזור הריאות זה יוכל להראות לי על אדם שיש לו אולי בעיה של ליחה בריאות. ברמה הנפשית זו ייתן לי אינדיקציה שהמים פלשו לאלמנט האש ויכול להיות מצב של דיכאון (האש כבתה).

מקצועות מומלצים לאנשי המים: פסיכולוגיה, עבודה עם ילדים, תחום טיפולי, גרפיקה, עיצוב, אדריכלות, עבודה עם בעלי חיים, שירות לקוחות.

קריסטלים שיכולים לעזור לאיזון אלמנט המים יהיו קריסטלים כחולים כמו: טורקונייט מגנסייט, היולייט כחול, אפטייט, מלכית קריסוקולה.

 

אלמנט האש

אלמנט האש בכף הרגל נמצא באזור כרית הדריכה מתחת לאצבעות הרגליים, המרקם לא רך מידי וגם לא נוקשה (בהשוואה לעקב). כף הרגל תהיה בצורת משולש, אזור האש יהיה רחב והבסיס צר יותר. האש תדבר על התקשורת הבין אישית של האדם, הוצאת דברים לפועל, אלמנט חם מאוד ופעיל. מבנה הגוף של טיפוס אש יהיה משולש הפוך, כתפיים רחבות וגוף צר. אדם שאלמנט האש דומיננטי אצלו יהיה אדם כריזמטי, תקשורתי, מנהל, אדם שכל הזמן בתנועה.

ברמה הפיזית האיברים שישויכו לאלמנט האש הם: הריאות , הלב והשרירים. חוסר איזון באלמנט האש ברמה הפיזית יראה על בעיות של לחץ דם גבוה, בעיות נשימתיות ושרירים מתוחים.

ברמה הנפשית אלמנט האש ידבר על תקשורת, יחסי אנוש, פעלתנות, דברנות, מיניות. חוסר איזון באלמנט האש ידבר איתנו על חוסר מימוש עצמי, חוסר כריזמטיות, דיכאון, חוסר ביטוי עצמי, אנשים שלא מוציאים דברים לפועל, אנשים כבויים. כשאני בודק חוסר איזון באלמנט האש זה יכול לבוא לידי ביטוי באזורים אדומים יותר בכף הרגל.

אתן דוגמה: כאשר אראה פלישת אלמנט האש באזור שלפוחית השתן זה יוכל להראות לי על מצב דלקתי באזור. ברמה הנפשית אם אראה פלישת מים לאזור האש זה ייתן לי אינדיקציה שאותו אדם מכבה את הרצונות שלו ושמחת החיים ואפילו יכול להיות נטייה לדיכאון.

מקצועות מומלצים לאנשי האש: הוראה, ניהול, מרצה, איש עסקים, מכירות, שיווק, כבאי, שוטר.

קריסטלים שיכולים לעזור לאיזון אלמנט האדמה יהיו קריסטלים אדומים כמו: ג’ספר אדום, קאנליאן, אוונטורין כתום, כלצית אדום.

 

אלמנט האוויר

אלמנט האוויר בכף הרגל נמצא באזור האצבעות. אלמנט האוויר הוא מהיר, משתנה, חסר צורה. כמו שהאוויר מהיר ככה הוא ידבר על דברים שקורים במהירות כמו: מחשבות ועל הפן השכלי של האדם. מבנה הגוף של טיפוס האוויר יהיה רזה עם גוף צר. אדם שאלמנט האוויר דומיננטי אצלו יהיה אדם מאוד שכלתן שאוהב אתגר חשיבתי, יחשוב כמה צעדים קדימה. 

ברמה הפיזית האיברים שישויכו לאלמנט האוויר הם כל האיברים הקשורים לראש ולפנים כמו: סינוסים, מוח, מערכת העצבים. חוסר איזון באלמנט האוויר ברמה הפיזית יראה על בעיות סינוסים, בעיות שמיעה, ראיה, בעיות הורמונליות (בלוטת האצטרובל שנמצאת במוח מפרישה הורמונים), בעיות במערכת העצבים.

ברמה הנפשית אלמנט האוויר ידבר על המחשבות, קבלת החלטות, רעיונות שונים, הקשרים בין מצבים שונים. חוסר איזון נפשי באלמנט האוויר יתבטא כבעיות קשב וריכוז, אנשים שמותשים ממחשבות, אנשים שלא מצליחים להירדם, הכול עובד על טורבו ומהר. כל שינוי בחיים עלול להשפיע על כפות הרגליים ובהתאם לכך זה ישתקף בטיפול רפלקסולוגי.

אתן דוגמה: כאשר אראה פלישת אלמנט אוויר באזור המים אוכל לראות המון פעילות של גזים וחוסר נוחות באזור הבטן.  ברמה הנפשית עודף אוויר יכול לגרום לבעיות של קשב וריכוז, כל מחשבה, כל דבר יוצר גירוי.

מקצועות שיכולים להתאים לאנשי האוויר: אנליסט, מתמטיקה, תכנון, הייטק, רפואה, טייס, נהיגה, מחשבים.

קריסטלים שיכולים לעזור לאיזון אלמנט האוויר יהיו קריסטלים לבנים וסגולים כמו: אמטיסט, קוורץ.

 

הפסיכולוגיה מאחורי האלמנטים

לכל אדם יש אלמנטים דומיננטים יותר בכף הרגל וברגע שמזהים מהו האלמנט הדומיננטי אפשר לאבחן אותו ולראות איפה חוסר האיזון נמצא ומהו המקום המאוזן שלו. אני אתן תיאור מקרה שאבחנתי בעזרת האלמנטים:

אדם אשר פוטר מהעבודה בעקבות הקורונה, הוא סטודנט ויש לו משפחה וילדים. המבחנים של סיום השנה קרובים והוא לא מצליח להתרכז וללמוד. ויש עוד כל מיני בעיות שצצו במהלך התקופה הזו בעיקר בעיות של כלכלת הבית. אותו אדם סיפר לי שהמוח שלו לא מפסיק לעבוד והוא טרוד מאוד ולא יודע מה לעשות.

 

מה אנחנו רואים במקרה הזה? איפה נמצא חוסר האיזון?

יש חוסר איזון באלמנט האוויר שפוגע בכל שאר האלמנטים, המחשבות והטרדות לא נותנות לו מנוח והוא לא מוצא את עצמו.כאשר אלמנט האוויר יוצא מאיזון צריך לחזק את אלמנט האדמה שזהו בעצם הבסיס והקרקוע.

 אמרתי לאותו בחור קודם כל לדאוג לכלכלה של הבית שהיא יותר חשובה מהכול. אוכל, ביגוד, תשלומי חשבונות. השיחה התגלגלה לזה שהוא הבין שהוא צריך לחזק את הבסיס ולמצוא עבודה ולשים כרגע את הלימודים על המתנה. ברגע שימצא עבודה ויבסס את הבית שלו יהיה לו יותר קל לחזור ולהתרכז בלימודים ובדברים אחרים של החיים.

האדמה חוותה רעידת אדמה (בהיבט הכלכלי) והאוויר יצא מאיזון.

דילוג לתוכן