מהי רפואה אורתומולקולרית?

הרפואה האורתומולקולרית היא שיטת טיפול ומניעת מחלות על ידי אספקת רכיבי תזונה המשלימים חוסרים בגוף. גוף האדם זקוק לחלבונים, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים. יש חשיבות רבה לספק את כל אבות המזון לגוף כדי שנהיה בריאים וחיוניים. כאשר קיים מחסור בויטמינים או מינרלים הגוף יראה סימני מחסור שונים. דוגמה שכולנו נתקלנו בה… לצערנו… בפרשת רמדיה היו מקרי מוות ותחלואה בגלל חוסר של ויטמין B1 שגרמה להתפתחות מחלת הברי ברי שפוגעת במערכת העצבים, וכך המחלה פגעה בהרבה ילדים באותה פרשה.

יש חשיבות רבה לזהות ולאבחן אילו ויטמינים או מינרלים חסרים כדי לתת לגוף את מה שצריך ולא סתם לקחת תוספים שונים. ברוב המקרים אני מנסה להשלים את החוסרים דרך התזונה אך ישנם מקרים המצריכים לקחת תוספי תזונה כדי לתת לגוף השלמה של חוסרים גדולים שלא ניתן לספק דרך התזונה.

מהם הגורמים לחוסרים?
מחסור בתזונה הבסיסית שלנו, עישון, אלכוהול, סטרס, מזון מעובד, זיהום סביבתי, תרופות שונות, ספיגה לקויה במערכת העיכול, קפאין.

מתי כדאי לקחת תוספים?

  • כאשר נראה מחסורים בבדיקות דם.
  • במקרים שבהם אין בדיקות דם תשאול המטופל מאוד חשוב ולפי תסמיניו אדע מה חסר.
  • בהריון כדאי למנוע מחסורים.

לא מומלץ לקחת סתם תוספים לעיתים עודף ויטמינים או מינרלים יכול לגרום לנזק מאשר תועלת.

איך כדאי לספק לגוף את הרכיבים החשובים?
חשוב לאכול מזונות בעלי ערך גבוה כמו: פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, מוצרים מהחי במידה למי שאינם צמחונים / טבעונים. ולהימנע כמה שניתן ממזונות מעובדים שאינם מספקים לגוף שלנו ערכים.

דילוג לתוכן