אפיתרפיה / מוצרי כוורת

אפיתרפיה הינו תחום ברפואה הטבעית העוסק בריפוי באמצעות מוצרי כוורת המופקים מדבורת הדבש. האפיתרפיה נחשב לתחום עתיק שהשתמשו בו במשך מאות שנים לריפוי.

מהם מוצרי הכוורת?

דבש

הדבש בעל ערכים תזונתיים מעולים ואף מומלץ מכל הממתיקים המלאכותיים. מכיל ויטמינים בעיקר ויטמיני B קומפלקס וויטמין C. מינרלים חיוניים כמו: ברזל, מגנזיום, אבץ, סידן, אשלגן. איכויות הדבש תלויות במיקום הכוורת, אם הכוורת תהיה במקום שבו יש המון זיהום אוויר הדבש יושפע ויהיה פחות איכותי. ישנם סוגי דבש שונים התלויים באזורים השונים שהדבורים אוספים את הצוף. אם הכוורת תהיה באזורים שבהם יש המון עצי אקליפטוס, הדבש שנוצר בעקבות איסוף הצוף מפרחי האקליפטוס יהיה יעיל לבעיות במערכת הנשימה מכיוון שאקליפטוס ידוע בתכונותיו המסייעות לבעיות נשימה. אם הדבורים יאספו את הצוף מאזורים בהם יהיה צמח התלתן עיקרי, לדבש יהיו תכונות שמאזנות את המערכת ההורמונלית.

שימו לב!

  • לפני שקונים דבש רשום מהיכן הדבורים ליקטו את הצוף ויצרו את הדבש.
  • יש לציין שדבש לא בריא לחולי סוכרת מכיוון שהוא בעל אינדקס גליקמי גבוה ויעלה את רמות הסוכר בדם.

 

מזון מלכות

מה ההבדל בין דבש למזון מלכות? 

  • מזון מלכות זה אוכל מיוחד שעוזר לפוריות המלכה. 
  • ריכוז הוויטמינים מאוד גבוה מאשר הדבש במיוחד 5B וויטמין C ועשיר בחומצות אמינו.
  • מזון המלכות עוזר לפוריות המלכה ולזחלים לגדול ולהתפתח. 
  • בזכות ריכוז הויטמינים, המינרלים וחומצות האמינו מלכת הדבורים חיה יותר זמן.

הדבורות הפועלות חיות בין 4 – 6 שבועות. מלכה חיה 5 שנים.

 

אבקת פולן

בזמן שדבורים לוקחות את הצוף נדבקים אבקנים לרגלי הדבורה שמהם מכינים אבקת פולן. הפולן – אבקת צמחים הנראים כגושים עיגולים צהובים. זהו מזון מלא ויש כאלה שמחשיבים אותו כמזון על מכיוון שמכיל ריכוז גבוה של מינרלים, ויטמינים וחומצות אמינו. אבקת הפולן מסייעת לחיזוק המערכת החיסונית, שיקום הגוף. הפולן מכיל נוגדי חמצון עצמתיים העוזרים לנו לשמור על התאים, הורדת כולסטרול ושמירה על בריאות מינית. 

עוזר לספורטאים להשתקם אחרי מאמץ.

זהירות באנשים עם רגישות ידועה.

 

דונג
הדונג הינו חומר המופק מהפרשות הדבורים לבניית הקן שלהן. הוא מיוצר באופן מסחרי לשימושים שונים כמו: הכנת נרות, שעווה, משחות, חומר משמר.

 

ריפוי באמצעות נרות הופי (העשויים מדונג)
נרות הופי עוזרות לשאיבת השעווה באוזן ומניעת דלקות אוזניים. ישנם מטפלים שמתמחים בנרות הופי ועושים חיל בעזרה לבעיות אוזניים.

 

פרופוליס

פרופוליס זוהי תערובת המורכבת משרף עצים, דונג ורוק. הפרופוליס מכונה כאנטיביוטיקה של הטבע בזכות יכולות החיטוי הגבוהות שבו. הוא מכיל את כל הוויטמינים והמינרלים שלהם הגוף זקוק. בנוסף הפרופוליס מכיל פלבנואידים שעוזרים לגופנו לשמור על עצמו. הפרופוליס עשוי לסייע במחלות חורף שונות, בעיות עור, עוזר להתחדשות התאים. במקרה של פצע כדאי להשתמש בפרופוליס הוא מחטא וגורם לאיחוי מהיר , ניתן לשלב בקרמים להגנה מהשמש.

 

עקיצות דבורים 

הטיפול נקרא BVT דיקור בארס דבורים. כבר לאורך הדורות השתמשו בטיפול בארס של דבורים כדי לטפל בבעיות שונות. היפוקרטס אבי הרפואה נהג לקרוא לארס הדבורה “תרופה מאוד מסתורית”. הטיפול בארס דבורים נועד למקרים של כאבים ראומטיים, מחלות ניווניות, סרטן ומחלות כרוניות שונות. הטיפול עובד כמו סטרואידים טבעיים, העקיצה של הדבורה גורמת לייצור של קורטיזון ואדרנלין.

החומרים גורמים לשיכוך כאב וחיזוק המערכת החיסון.
יש צורך לבדוק אלרגיה לפני שניגשים לטיפול.

 

הערות חשובות!!!!

  • הדבורים בסכנת הכחדה יש לשמור עליהן ולא להרוג אותן.
  • אם מצאתם כוורת באזור עירוני יש אנשים שמתמחים בהעברת כוורות מבלי לפגוע בדבורים.

 

מקווה שאהבתם את הכתבה, כתבתי בקצרה את עיקרי מוצרי הכוורת, כמובן מי שרוצה להתעניין יותר מוזמן להעמיק בתחום. 

אני מאחל לכולם שנה טובה ומתוקה כדבש! ?

דילוג לתוכן