מהי מחלת הסינוסיטיס? ומהו הטיפול המשלים למחלה?

לאחרונה הרבה מטופלים מגיעים אליי כשהם סובלים מסינוסיטיס. כנראה שלמזג האוויר יש גורם משמעותי להיווצרות המחלה. השינויים הקיצוניים מקור המזגנים לחום מחוץ לבית או המשרד.

אז מה היא בעצם המחלה?
סינוסיטיס היא דלקת של מערות הפנים והאף. המחלה נגרמת מנגיפים שונים, חיידקים ופטריות. בסינוסיטיס פטרייתי בדרך כלל נדבקים חולים עם כשל במערכת החיסון. לסינוסיטיס רמות חומרה שונות. משך המחלה יכולה להיות בין 4 שבועות ל- 12 שבועות. כאשר זמן המחלה מעבר ל- 12 שבועות זוהי סינוסיטיס כרונית.

מה מרגישים כאשר חולים במחלה?
רגישות גדולה באזור הפנים ולחץ. המחלה יכולה להיות מלווה בחום, עייפות ותשישות, כאבי ראש, שיעול וליחה.

איך מאבחנים את הבעיה?
בדיקה גופנית של רופא משפחה, בדיקת רופא אף אוזן גרון שבדרך כלל יכניס סיב אופטי דרך האף כדי לבדוק את מערות הפנים, רנטגן, CT

מהו הטיפול הקונבנציונלי?
משככי כאב, אנטיביוטיקה, סטרואידים.

מה מומלץ לעשות?
בעונה הזו כדאי לנקות את מסנני האוויר במזגנים. מי שסובל מסינוסיטיס כרוני אני ממליץ לרכוש יוניזטור (מכשיר שמסנן את האוויר). אני רכשתי עבורי אחד ואין ספק שזו אחת הקניות הטובות ביותר שעשיתי. מי שרוצה המלצה ליוניזטור טוב מוזמן להתייעץ איתי.

מבחינה תזונתית מומלץ להוריד מאכלים המייצרים לחות כמו: חלב, בננות, שקדים ללא קליפה, מאכלים מטוגנים. ניתן להוסיף לתזונה מזונות אנטי ספטיים כמו: טימין, שום, לימון.

שמנים אתריים מעולים: מנטה, אקליפטוס (מכל הסוגים), בטיפולים שלי אני מאוד אוהב לשלב את השמנים שמופצים לאוויר.

איך כדאי להשתמש בשמנים? 10- 15 טיפות במבער, להוסיף מים רותחים, ונר מתחת שיחמם ויגרום להפצת השמנים לאוויר.

מהו הטיפול שאני מציע למחלה?
הטיפול יתמקד בחיזוק מערכת החיסון ומערכת הנשימה בפרט. אשלב בטיפול דיקור סיני וצמחי מרפא בהתאמה אישית. הגיע הזמן לנשום אוויר נקי וליהנות מהים 🙂

אשמח לעמוד לשירותכם, רונן
מוזמנים להמשיך לעקוב אחריי בבלוג 

דילוג לתוכן