רפואה משלימה ובעלי חיים

מה לבעלי החיים ולרפואה משלימה? איך בעלי חיים מגיבים לטיפולים ברפואה משלימה? איך הטיפולים נעשים? ואיך נחשפתי לנושא?

אני חושב שאנשים רבים לא מכירים את התחום, כמו שאני לא הכרתי, לכן אני נותן לזה במה.

את סיגלית, מטפלת וספרית של בעלי חיים, הכרתי במהלך השתלמות לימודית. סיגלית מטפלת בבעלי חיים בדיקור, פרחי באך, ארומתרפיה ותמציות צמחים. מכיוון שלא היה לי ידע קודם, תהיתי איך בעלי חיים מגיבים לטיפולים אלו… במשך הזמן נחשפתי יותר ויותר לנושא בזכות סיגלית והכרתי מטפלת מקצועית בתחומה, שעוזרת לבעלי חיים רבים.

שאלתי את סיגלית מס’ שאלות:

איך בעלי חיים מגיבים לטיפולים ברפואה משלימה?

ראשית תודה רונן, על הבמה שאתה נותן לתחום הרפואה המשלימה בבעה”ח ולי.

רוב בעלי החיים מגיבים נפלא לטיפולים ברפואה המשלימה. אני מטפלת בעיקר בכלבים ובחתולים אך גם סוסים, חיות משק ובעלי כנף, מטופלים ברפואה משלימה. מכיוון שהם לא כמונו בני האדם, המביעים ספקות ותהיות לגבי יכולת הטיפול להועיל לנו, מהר מאוד הם מתמסרים למגע, להרגשה הכללית הטובה, נותנים לאנדורפינים לעשות עבודתם ופשוט נרגעים. חלקם אפילו עד כדי הרדמות ונחירות.

כמובן שלא תמיד זה כך, יש הכאובים כל כך עד כי הם קמים, מסתובבים, מנסים לנשוך וכד’. אך מרגע שהם מבינים ומרגישים שאנחנו “בעדם” לרוב הם נרגעים.

איך מתבצעים הטיפולים?

הטיפולים נעשים בעיקר על הרצפה, כשהבעלים ואני יושבים עם בעל החיים, אני מתשאלת את הבעלים לגבי ההיסטוריה הרפואית של חברו הנאמן, מתמקדת בבעיה שבשלה הגיעו לטיפול. כשהחלטתי על דרך הטיפול הטובה ביותר, אנחנו מתחילים לרוב בעיסוי לימפתי עדין, כדי לגרום לבעל החיים להרגיש נינוח, שקט, רגוע ולהבין שלא יאונה לו כל רע.

אחר כך אני מחדירה את המחטים. מרגע שהמחטים במקומן, אנו ממתינים כ- 20 דק’ לפני הוצאתם. לפעמים אני משלבת דיקור עם ארומתרפיה, פעמים דיקור עם תמציות באך, המותאמות אישית על פי מה שהבעלים מספרים לי. זאת על מנת ליצור שינוי עמוק, ארוך טווח עם נפש החיה, שהרי ידוע כבר, שגוף ונפש הולכים יחד ואין סיבה שאצלם הדבר יהיה שונה. התגובות על השינוי בעקבות לקיחת תמציות באך מדהימות!

 

מהכרות אישית שלי עם סיגלית אני בטוח שתהיו בידיים טובות!

לשאלות- מוזמנים לטלפן לסיגלית – 053-3325025

דילוג לתוכן