צמחי מרפא בעיר

אתמול בזמן שהלכתי ברחוב נתקלתי בחצר בית עמוסה בצמחי מרפא. כן כאלה שגדלים לנו מתחת לאף ואנחנו לא שמים לב אליהם. מה שתפס לי את העין במיוחד זו גינה שלמה מלאה בסרפדים.
אספר לכם עליו קצת כדי שתדעו מה גדל לנו מתחת לבית.

הסרפד הוא צמח חד שנתי, עליו מכילים חומצה פורמית שגורמת לצריבה בעור (החומצה יורדת במים חמים). לסרפד טעם מתקתק ואדמתי, הוא מזין את הגוף במינרלים וויטמינים חיוניים. הסרפד הוא אחד מצמחי המרפא העשירים ביותר במינרלים וויטמינים.
מכיל: סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן, סיליקה, זרחן, נתרן, אבץ, סלניום, בורון, גופרית, ויטמין C, ויטמיני B, בטא קרוטן, K.
לסרפד ריכוז חלבון גבוה כ- 24%!!!
הצמח נטול רעילות ובטוח לשימוש.
הסרפד מכיל ריכוז גבוה של כלורופיל שעוזר לניקוי הכבד.

חלקי הצמח שבשימוש:
גוף הצמח, זרעים, שורש.

הסרפד עוזר בטיהור הדם (טוב לבעיות עור למיניהן), הוא מחזק את הגוף בגלל ריכוז המינרלים והוויטמינים שמכיל, מחזק רקמות חיבור ועצמות, הוא צמח אלטרנטיבי (צמח שעוזר לפנות רעילות והצטברויות בגוף), נוגד דלקת ואלרגיה, עוזר בעצירת דימומים, טוב למצבי חולשה וחוסר, מצוין במצבי אנמיה וחוסר ברזל, טוב למחלות במערכת העיכול, איבוד משקל, חיזוק אחרי לידה, למצבי סטרס, חיזוק שיער.

מומלץ לקטוף אותו בעזרת כפפות כדי להימנע מהצריבה, לאחר מכן לשטוף טוב מלכלוך ולהשרות במים רותחים. חשוב לעשות חליטה ארוכה (כמה שעות) כדי למצות את כל המינרלים. במידה ונשאר לכם מהחליטה, ניתן לבצע שטיפות שיער. החליטה תזין את השיער ותעזור לבריאותו. מומלץ לא לחפוף לאחר שטיפת השיער.

מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי ולהירשם לבלוג, שלכם רונן.

דילוג לתוכן